نمادها

توضیحات نمودارها

لیست نمودارهای قابل ارائه در چارتیکس

بازار ارزهای دیجیتال

1500

نمادهای اسپات رمز ارز

بازار اسپات رمز ارزها مکانیست که معاملات در آنها به صورت نقدی (بدون اهرم) انجام شده و ارزهای خریداری شده در همان لحظه قابلیت برداشت دارند. این بازار از نظر تعداد آیتم‌های معاملاتی، بزرگترین بازار کریپتو است. دیتای نمودارهای بازار اسپات رمز ارز در چارتیکس از بزرگترین صرافی دنیا یعنی Binance تامین می‌شوند.

نمادهای فیوچرز رمز ارز

بازار فیوچرز برخلاف بازار اسپات به شما امکان استفاده از اهرم‌های معاملاتی (Trading Leverage) را میدهد. در واقع شما میتوانید با چند برابر سرمایه خود ترید کنید که البته این مورد مزایا و معایب خود را دارد. اگر تریدر بازار فیوچرز رمز ارز هستید، نمودار لحظه‌ای این نمادها نیز در چارتیکس وجود دارند. شناسه P (مخفف Perpetual) که در مقابل نام نمادهای رمز ارز قرار دارند، نشان دهنده فیوچرز بودن آن نماد هستند.

نمادهای دامیننس رمز ارز

دامیننس بازار (Market Dominance) به معنای میزان غلبه یک رمز ارز بر کل بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. به بیان ساده اینکه یک رمز ارز چند درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را اختیار خود دارد. این میزان برحسب درصد مشخص می‌شود.

نمادهای On-Chain رمز ارزها

داده‌های On-Chain به اطلاعاتی اشاره دارند که مربوط به تراکنش‌های شبکه، تعداد کاربران، آدرس‌ها، حجم تراکنش‌ها و معاملات و … می‌شوند. بررسی و تحلیل این داده‌ها می‌تواند به تشخیص روند آینده رمز ارزها توسط تریدر کمک شایانی کند.

رمز ارز تومان

با توجه به عدم دسترسی کاربران ایرانی به بازار جهانی و سیستم‌های پرداخت بین المللی به دلیل تحریم‌ها، صرافی‌های ایرانی با ارایه معاملات رمز ارز بر پایه تومان رونق فوق العاده‌ای به بازار ارزهای دیجیتال در بین کاربران ایرانی داده‌اند. در چارتیکس نیز امکان استفاده از نمودارهای بازار رمز ارز/تومان وجود دارد.

بازار ارزها، فلزات و شاخص‌های جهانی

200

نمادهای جفت ارزهای فارکس

بازار فارکس بزرگترین و قدرتمندترین بازار دنیا از لحاظ حجم سرمایه موجود و تعداد معاملات است. هیچ بازاری در دنیا حتی نزدیک به آن هم نیست. چارتیکس اولین پلتفرم ایرانیست که نمودارهای بازار فارکس از معتبرترین و بزرگترین بروکرهای دنیا یعنی OANDA، FXCM و Forex.com را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

نمادهای شاخص‌های جهانی

شاخص‌های جهانی بخش دیگری از نمادهای بازار جهانی را در چارتیکس تشکیل میدهند. ما سعی کرده‌ایم تا با گردآوری مهمترین شاخص‌های جهانی و قرار دادن ابزارهای تحلیلی پیشرفته در کنار آنها به تریدرهای ایرانی کمک کنیم تا تحلیل و تریدهای خود را به سادگی هرچه تمام‌تر انجام دهند.

بازار بورس ایران

5000

بورس تهران

بازار سهام ایران که در حال حاضر بزرگترین بازار داخل کشور از منظر حجم معاملات و سرمایه‌ است. نمودارهای لحظه‌ای بازار سهام ایران با تاریخچه کامل و سه حالت تعدیل نشده، تعدیل با افزایش سرمایه و سود نقدی و تعدیل عملکردی به همراه سایر ابزارهای تحلیلی پیشرفته به سادگی در چارتیکس قابل استفاده هستند.

بورس کالا، آتی

بورس کالای ایران گرچه بازار نسبتا کوچکی است اما همواره طرفداران خاص خود را داشته است. در این بازار قراردادهای مختلفی مثل نقره، زعفران، شمش طلا، صندوق‌های طلا و پسته معامله می‌شوند.

طلا و ارز داخلی

45

بازار طلا و ارز داخلی

این بازار مورد توجه اکثر تریدرها و تحلیلگران پلتفرم چارتیکس می‌باشد. ما داده‌های بازار طلا (سکه، آبشده نقدی و جهانی، طلای 18 عیار و ...) و ارز (دلار و سایر ارزهای رایج کشورها) را از منابع مختلفی مثل بازار آزاد و اتحادیه طلا و جواهرات جمع آوری کرده و نمودار آن را با بروزرسانی لحظه‌ای قیمت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم.