نسخه موبایل چارتیکس

نسخه موبایل چارتیکس

نمای از نسخه موبایل چارتیکس

نه فقط یک بروزرسانی ساده، این یک بازطراحی کامل است!

در نسخه جدید موبایل ما به طور کامل همه چیز را باز طراحی کرده‌ایم تا تجربه بهتری از کار با چارتیکس در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها داشته باشید. تغییراتی که در این نسخه اعمال شده تقریبا شامل تمامی بخش‌های می‌شوند. پس شاید بهتر باشد تا نگاهی به این تغییرات داشته باشیم.

بخش دیدبان: بازطراحی کامل، سریع‌تر و با امکانات بیشتر!

در دیدبان جدید نسخه موبایل تمرکز روی بهینه سازی سرعت بروزرسانی نرخ‌ها و همچنین امکانات جدید بوده است. از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیدبان‌های مجزا: در این نسخه میتوانید تا ۳۰ دیدبان مجزا داشته باشید که تقریبا برای تمام نیازهای هر کاربری کافیست. در هر دیدبان میتوانید تا ۵۰ نماد ذخیره کرده و به صورت لحظه‌ای وضعیت آنها را رصد کنید.
  • قابلیت بخش بندی (Sections): با استفاده از این قابلیت میتوانید هر دیدبان‌ را به بخش‌های دلخواه تقسیم کرده تا نمادها را به صورت منظم‌تر و در دسته بندی‌های مجزا ببینید.
  • قابلیت پرچم‌ها (Flags): با استفاده از پرچم‌ها میتوانید نمادها را با رنگ‌های مختلف علامتگذاری کنید تا با یک نگاه بتوانید نماد مدنظرتان را از بین سایرین تشخیص دهید. البته کار به همینجا ختم نمیشود. بلکه با قابلیت مرتب سازی بر اساس پرچم‌ها (Flag Sorting) میتوانید تمامی نمادهایی که در همه دیدبان‌ها با یک رنگ مشخص وجود دارند را به سادگی یک کلیک مشاهده کنید.
  • اطلاعات بیشتر برای هر نماد: در نسخه قبلی تنها می‌توانستید قیمت و تغییر درصدی را برای هر نماد ببینید. اما حالا میتوانید تغییر قیمتی و حجم معاملات را نیز مشاهده کنید!
  • قیمت پایانی نمادهای سهام: حالا میتوانید قیمت پایانی هر سهم در بازار بورس ایران را نیز به صورت همزمان مشاهده کنید. با فعال کردن گزینه مذکور در بخش تنظیمات دیدبان، یک قیمت جدید در مقابل قیمت آخرین معامله نمایش داده می‌شود که قیمت پایانی آن سهم می‌باشد.
  • محاسبه تغییرات بر مبنای قیمت پایانی: به صورت پیشفرض مبنای محاسبه تغییرات قیمتی تمامی نمادها در دیدبان چارتیکس بر روی “قیمت آخرین معامله” تنظیم شده است. اما اکنون میتوانید مبنای محاسبه تغییرات قیمتی و درصدی نمادهای بازار سهام را تغییر داده و آن را روی قیمت پایانی قرار دهید.
  • ترتیب بندی دیدبان‌ها: در این نسخه امکان تغییر در ترتیب بندی دیدبان‌ها و مرتب سازی آنها بر اساس اولویتی که برای شما دارند نیز فراهم شده است.

 

بخش هشدارها: هشدارهای قیمتی و خط روندی

ثبت هشدار قیمتی از اولین امکانات چارتیکس بوده است که از ابتدای راه اندازی سایت یعنی حدودا ۵ سال قبل در اختیار همراهان گرامی قرار گرفت. اما در این نسخه قابلیت ثبت هشدار روی خطوط نیز فعال شده است. در واقع شما میتوانید روی خطوط مورب که در تحلیل تکنیکال با نام خطوط روند (Trend Lines) شناخته میشوند نیز هشدار تنظیم کرده و به محض برخورد قیمت با آنها هشدار را از طریق روش‌های مختلف (پیام‌های داخلی، ربات تلگرام و پیامک) دریافت کنید. برای استفاده از این قابلیت کافیست انگشت خود را چند لحظه روی خط مورد نظر نگه دارید تا گزینه “ثبت هشدار” را مشاهده کنید.

بخش نمودار: ساده و سریع با قابلیت‌های بیشتر

در بازطراحی بخش نمودار سعی کرده‌ایم تا جای ممکن همه‌چیز ساده‌تر شود تا فضای کار بهتر و سریع‌تری داشته باشید. در نسخه جدید برخی گزینه‌ها و منوهای اضافی حذف شده‌اند. گزینه جستجوی نمادها به نوار پایین صفحه انتقال یافته تا دسترسی پذیری بهتری برای شما داشته باشد. همچنین گزینه‌های دیگر مانند منوی راهبری، اعلانات، چند نموداری و … نیز در منوی پایین صفحه گنجانده شده‌اند. بنابراین یک رابط کاربری با کمترین میزان پیچیدگی را در این بخش مشاهده خواهید کرد که تمام تمرکز آن بر روی نمودار اصلی قیمت و ابزارهای تحلیلی است.

منوی راهبری: مرکزی کنترل بخش نمودار

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، بسیاری از منوهای اضافی از صفحه اصلی نمودار حذف شده‌ و به منوی راهبری انتقال پیدا کرده‌اند. منظور از منوی راهبری همان گزینه سه نقطه در گوشه پایین سمت چپ نمودار است. در این بخش آیتم‌های متفاوتی وجود دارند.

  • راهنمای تنظیمات
  • تنظیم منطقه زمانی
  • رفتن به گذشته نمودار
  • تنظیم زبان نمودار (فارسی | انگلیسی)
  • همسان سازی تمپلیت نمودار
  • تغییر اندازه به منظور گسترش فضای نمودار

 

بخش ابزارها: هر ابزار کاربردی اینجاست!

اما بخش ابزارها به تازگی به نسخه موبایل چارتیکس اضافه شده است. در این بخش سعی کرده‌ایم که ابزارهای کاربردی که به شما در تحلیل و ترید بازار کمک می‌کنند را در یک مکان گردآوری کنیم تا به سادگی به آنها دسترسی داشته باشید. با هم این ابزارها را بررسی خواهیم کرد.

اسکرینر + اندیکاتورهای جدید

اسکرینر قدرتمند چارتیکس یکی از ابزارهاییست که توسط بسیاری از کاربران چارتیکس به صورت روزانه استفاده می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا وضعیت نمادهای مختلف را از دیدگاه اندیکاتورها و اسیلاتورهای مختلف بررسی کرده و آن را مرتب سازی کنید. بنابراین به سادگی نمادهای مستعد بازار را شناسایی خواهید کرد.
تا پیش از این ابزار اسکرینر فقط در نسخه دسکتاپ چارتیکس (مخصوص کامپیوتر) در دسترس بود. اما حالا میتوانید از اسکرینر در نسخه موبایل نیز استفاده کنید. در نسخه موبایل اسکرینر نیز دسترسی به تمامی نمادها در تایم فریم‌های دقیقه‌ای، ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه فراهم بوده و میتوانید از اندیکاتورهای قبلی به علاوه ۴ اندیکاتور جدید استفاده کنید. اندیکاتورهای جدید عبارتند از:
– ATR
– MFI
– Williams R%
– Awesome Oscillator
البته به زودی اندیکاتورها و ابزارهای دیگری نیز به اسکرینر چارتیکس اضافه خواهند شد.

 

فیلترهای بازار بورس

فیلترهای بورس نیز از دیگر ابزارهای کاربردی چارتیکس می‌باشند. در این بخش فیلترهای متنوعی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نمادهای بازار بورس ایران را به سادگی مرتب سازی کرده و از بین آنها سهم‌های مستعدتر را شناسایی کنید. این قابلیت نیز در گذشته فقط در نسخه دسکتاپ چارتیکس وجود داشت که اکنون میتوانید در نسخه موبایل نیز از آن استفاده کنید.
مشاهده لیست کامل فیلترها

تقویم اقتصادی

تقویم اقتصادی حدودا ۲ سال قبل به چارتیکس اضافه شد. قابلیتی که به شما این امکان را میدهد تا اخبار و گزارش‌های رسمی مهم که از اقتصادهای بزرگ دنیا منتشر می‌شوند را به صورت کاملا فارسی سازی شده به همراه قابلیت ثبت هشدار یادآور در اختیار داشته باشید.
تقویم اقتصادی اکنون به صورت یک ابزار مجزا در دسترس کاربران نسخه موبایل چارتیکس نیز قرار گرفته است و میتوانید به سادگی گزارش‌ها و توضیحات آن را مشاهده کرده و بر روی آنها هشدار تنظیم کنید.

بخش تنظیمات کاربری

در منوی تنظیمات کاربری که با عنوان “بیشتر” در گوشه پایین سمت چپ صفحه قرار دارد قابلیت دسترسی به تنظیمات کلی نسخه موبایل را خواهید داشت. این تنظیمات شامل موارد زیر می‌شوند.

  • نمای ظاهری: با استفاده از این گزینه میتوانید بین 4 تم مختلف (روشن، تاریک، سرمه‌ای و خاکستری) طبق سلیقه خود سوئیچ کنید.
  • مشاهده حساب: در این بخش امکان ویرایش اطلاعات، تغییر کلمه عبور و مشاهده لیست کاربران معرفی شده را خواهید داشت.
  • مشاهده اعلانات: در این قسمت میتوانید به لیست اعلانات سایت دسترسی پیدا کنید.
  • خرید اشتراک: در این قسمت میتوانید باقیمانده اشتراک خود را مشاهده کرده و همچنین پلن‌های روزانه، ماهانه و سه ماهه را خریداری نمایید.
  • کد معرف: با ارسال کد معرف خود برای سایر کاربران میتوانید اشتراک رایگان دریافت کنید.
  • تغییر سرور: در صورت بروز اختلال میتوانید از طریق این گزینه بین سرورهای مختلف چارتیکس سوئیچ کنید تا مشکل برطرف شود.
  • پشتیبانی آنلاین: در صورت داشتن هر گونه سوال و مشکل میتوانید با کارشناسان بخش پشتیبانی آنلاین چارتیکس در ارتباط باشید.
  • نشست‌ها: با استفاده از این گزینه میتوانید ببینید که حساب کاربری‌تان روی چه دستگاه‌هایی فعال است و در صورت نیاز دسترسی آنها را قطع کنید.

ورود به نسخه موبایل چارتیکس