دیدبان پیشرفته

دیدبان پیشرفته

دیدبان پیشرفه و حرفه ای چارتیکس

اطلاعات لحظه‌ای نمادها را در یک نگاه ببینید!

دیدبان پیشرفته چارتیکس یکی از نقاط قوت این پلتفرم است. در دیدبان چارتیکس میتوانید نمادهای مدنظرتان را قرار داده به صورت لحظه‌ای اطلاعات آنها را مشاهده کنید. اما این تمام ماجرا نیست. امکانات دیگری نیز در دیدبان پیشرفته چارتیکس وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد 30 دیدبان مجزا
  • 50 نماد در هر دیدبان
  • قابلیت پرچم‌ها (Flags)
  • قابلیت بخش‌ها (Sections)
  • مشاهده قیمت پایانی نمادهای بازار سهام
  • مشاهده درصد تغییرات نمادهای بازار سهام بر مبنای قیمت پایانی
  • امکان ویرایش و ترتیب بندی دیدبان‌ها

 

ایجاد 30 دیدبان مجزا

در چارتیکس بیش از 7000 نماد بازارهای مالی ایران و جهان ارائه می‌شوند. بنابراین نیاز به دیدبان‌های مجزا برای مرتب سازی هرچه بهتر نمادها یکی از نیازهای اصلی تریدرهاست. در چارتیکس میتوانید تا 30 دیدبان مجزا داشته باشید و نمادهای خود را به سادگی دسته بندی کرده و بین آنها جابجا شوید. همچنین در هر دیدبان نیز میتوانید تا سقف 50 نماد را قرار دهید. به این ترتیب امکان قرار دادن مجموعا 1500 نماد در دیدبان‌های چارتیکس را خواهید داشت.

 

قابلیت پرچم‌ها (Flags)

همانطور که گفتیم در هر دیدبان امکان قرار دادن 50 نماد وجود دارد. بنابراین گاهی ممکن است پیدا کردن یک نماد خاص در بین نمادهای دیگر یک دیدبان کمی مشکل باشد. از این رو شما میتوانید از قابلیت پرچم‌های رنگی استفاده کنید تا نمادهای مدنظرتان را علامتگذاری کرده و با یک نگاه آنها را پیدا کنید.
مزیت دیگر پرچم‌ها این است که به سادگی امکان مشاهده تمام پرچم‌ها یک رنگ را خواهید داشت. به عنوان مثال اگر در دیدبان‌های مختلف برای بعضی نمادها از پرچم آبی استفاده کرده باشید، با کلیک روی پرچم آبی (در لیست دیدبان‌ها)، به سادگی تمام نمادهایی که با این رنگ مشخص شده‌اند را به صورت یکجا مشاهده خواهید کرد.

 

قابلیت بخش‌ها (Sections)

ممکن است بخواهید در یک دیدبان حالت مرتب و منظم‌تری ایجاد کرده و مثلا نمادهای طلا، ارز، سهام و فارکس را در دسته بندی‌های مختلفی قرار دهید. برای انجام این کار کافیست از قابلیت “بخش‌ها (Sections)” استفاده کرده و نمادهای هر دسته بندی را در بخش‌های مخصوص به خودشان قرار دهید. به این شکل ظاهر منظم‌تری به دیدبان خود داده و پیدا کردن نمادها (حتی بدون استفاده از پرچم‌ها) ساده‌تر خواهد شد.

 

مشاهده قیمت و درصد تغییرات بر مبنای قیمت پایانی برای نمادهای بازار سهام

همانطور که میدانید نمادهای بازار سهام دارای دو قیمت “آخرین معامله” و “قیمت پایانی” هستند که معمولا با یکدیگر تفاوت دارند. در دیدبان چارتیکس میتوانید به هر دو قیمت دسترسی داشته باشید. به صورت پیشفرض قیمت آخرین معامله (قیمت واقعی بازار) به شما نمایش داده خواهد شد. اما با مراجعه به قسمت تنظیمات دیدبان و فعال سازی گزینه Final میتوانید قیمت پایانی نمادهای بازار سهام را نیز در یک ستون مجزا ببینید.
به طور پیشفرض درصد تغییرات بر مبنای آخرین معامله محاسبه می‌شود. اما امکان تغییر مبنای محاسبه درصد تغییرات قیمت برای نمادهای بازار سهام نیز وجود دارد. در واقع شما میتوانید درصد تغییرات را برای مبنای قیمت پایانی مشاهده کنید.

 

امکان ویرایش و ترتیب بندی دیدبان‌ها

این قابلیت نیز به شما اجازه میدهد تا نام و ترتیب دیدبان‌های خود را تغییر داده و آنها را بر اساس اولویتی که برای‌تان دارند مرتب سازی کنید.

 

همگام سازی کامل با نسخه موبایل

هر تغییری که در دیدبان‌های خود لحاظ کنید، در لحظه با سرورهای چارتیکس همگام سازی شده و در هر دستگاه دیگری (موبایل، تبلت، کامپیوتر) همگام سازی یا اصطلاحا Sync می‌شوند. بنابراین نیازی به تنظیم نمادها و دیدبان‌های خود در دستگاه‌های دیگر نخواهید داشت.

ورود به نسخه جدید چارتیکس