"}},{"@type":"Question","name":"14. نمودار من بروزرسانی نمی‌شود. چکار کنم؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"

-- قبل از مطالعه روش‌های حل مشکل، به چند مورد زیر توجه داشته باشید.
۱- در روزهای تعطیل حجم معاملات بسیار پایین است. بنابراین معاملات کمی انجام شده و قیمت نیز به ندرت بروزرسانی می‌شود.
۲- بازار طلا و ارز داخل به مانند بازار جهانی نیست که در هر لحظه و به صورت پیوسته معاملات انجام شوند. ممکن است در بازه‌ای از روز کلا معامله‌ای انجام نشود. بنابراین بروزرسانی نشدن نمودار لزوما به معنای وجود مشکل در چارتیکس نیست.
۳- گاها مشاهده می‌شود که برخی کانال‌های تلگرام صرفا جهت تظاهر به آپدیت بودن کانال‌شان، قیمت را بی دلیل به اندازه ۱۰۰۰ تومان بالا و پایین کرده تا اعضای کانال فکر کنند که واقعا معاملاتی در حال انجام است. وبسایت چارتیکس از معتبرترین تامین کنندگان دیتا به منظور ارائه نمودارهای بازار طلا و ارز استفاده کرده و هر معامله‌ای که در بازار انجام شود قطعا آن را در نمودار قیمت خواهید دید.


-- در ادامه به روش‌های حل مشکل اشاره خواهیم کرد.
۱- در صورتی که فیلترشکن روی دستگاه‌تان روشن است آن را خاموش کرده و یک بار از حساب کاربری خود خارج و مجددا وارد شوید. در بسیاری از مواقع روشن بودن فیلترشکن باعث بروز اختلال در پلتفرم می‌شود.
۲- کلیدهای Ctrl و F5 را به صورت همزمان بفشارید. این کار باعث می‌شود تا چارتیکس مجددا و به صورت کامل از ابتدا بارگزاری شود.
۳- در صورتی که روش‌های بالا مشکل را حل نکردند، بایستی حافظه کش مربوط به چارتیکس را پاکسازی کرده و یک بار آن را Hard Reload کنید.


-- این کار مراحل بسیار ساده‌ای دارد.
۱. با مرورگر کروم وارد حساب کاربری‌تان در چارتیکس شوید.
۲. کلید F12 را بزنید. اکنون یک پنجره در پایین مرورگر باز می‌شود که البته هیچ کاری با آن نداریم.
۳. حالا روی دکمه Refresh در گوشه بالا سمت چپ مرورگر راست کلیک کنید و گزینه Empty Cache and Hard Reload را انتخاب نمایید.



۴- در صورت برطرف نشدن مشکل، از طریق بخش چت آنلاین چارتیکس با ما تماس گرفته و اطلاعات ثبت شده در چارتیکس (ایمیل و کلمه عبور) را برای ما ارسال کنید تا تیم پشتیبانی ما به شما کمک کنند.

"}},{"@type":"Question","name":"15. چگونه مرورگر خود را بروزرسانی کنیم؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"

مجهز بودن به آخرین نسخه مرورگرهای وب برای دسترسی بدون مشکل به نمودارها اهمیت بسیار بالایی دارد. دلیل آن هم این است که وبسایت چارتیکس و پلتفرم Trading View با آخرین تکنولوژی‌های روز طراحی و پیاده سازی شده‌اند. بنابراین هم روی موبایل و هم کامپیوتر باید از آخرین نسخه مرورگرها استفاده نمایید.
بروزرسانی مرورگر کروم
ابتدا دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست مرورگر کروم را کلیک کرده و وارد سپس گزینه Help را انتخاب نمایید. در زیر منوی باز شده گزینه About Google Chrome را کلیک کنید.
\"\"
سپس یک تب جدید باز خواهد شد. در صورتی که یک تیک آبی در قسمت مشخص شده در تصویر زیر وجود داشته باشد به این معناست که مرورگر شما بروز می‌باشد و فعلا نیازی به بروزرسانی جدید ندارد.
\"\"
در غیر اینصورت کروم به صورت خودکار شروع به دریافت بروزرسانی و نصب آنها می‌کند و سپس یک دکمه با عنوان Relaunch ظاهر خواهد شد. با کلیک روی این دکمه مرورگر شما یک بار بسته و مجددا باز شده و به آخرین نسخه ارتقا خواهد یافت.
بروزرسانی مرورگر فایرفاکس
از منوی سه خط گوشه بالا سمت راست گزینه Help را انتخاب کرده و سپس گزینه About Firefox را کلیک کنید. پنجره‌ای باز خواهد شد که اطلاعاتی در مورد فایرفاکس به شما می‌دهد. در صورتی که با متن Firefox is up to date مواجه شدید بدان معناست که مرورگر شما بروز بوده و در حال حاضر نیازی به بروزرسانی ندارد. در غیر اینصورت فایرفاکس به صورت خودکار موارد لازم برای بروزرسانی را دریافت خواهد کرد. سپس دکمه‌ای با عنوان Restart To Update Firefox ظاهر خواهد شد که با کلیک بر روی آن مرورگر شما به آخرین نسخه ارتقا خواهد یافت.

"}},{"@type":"Question","name":"16. چگونگه عملیات ECHR را در مرورگر کروم انجام دهیم؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"

در این ویدئوی کوتاه نحوه انجام عملیات ECHR که برای رفع اختلالات درون مرورگر کاربرد دارد را مشاهده خواهید کرد.
مراحل کار به صورت زیر می‌باشند:
۱- در فضای اطراف پنجره اصلی نمودار راست کلیک کرده و گزینه Inpect (یا Inspect Element) را انتخاب کنید.
۲- روی دکمه Reload مرورگر راست کلیک کرده و گزینه Empty Cache and Hard Refresh را کلیک کنید.


"}},{"@type":"Question","name":"17. خطای ۴۱۹ در هنگام ورود چیست و چگونه برطرف می‌شود؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"

این خطا مربوط به باطل شدن Session می‌باشد و به سادگی و با زدن کلیدهای Ctrl و F5 یا یک بار باز و بسته کردن مرورگر برطرف خواهد شد.


"}},{"@type":"Question","name":"18. چگونه ساعت و تاریخ را در ویندوز ۱۰ به صور خودکار تنظیم کنیم؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"

۱- روی ساعت ویندوز در گوشه پایینی صفحه رفته و راست کلیک کنید.
۲- گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید.
۳- در پنجره باز شده گزینه Set time automatically را فعال کنید.
۴- در لیست Time Zone گزینه Tehran را انتخاب کنید.
۵- نهایتا دکمه Sync Now را کلیک کنید.


تمامی مراحل بالا را به سادگی در ویدئوی کوتاه زیر می‌توانید مشاهده کنید.


"}},{"@type":"Question","name":"19. چگونه به شکل سریع از طریق گوشی موبایل یا تبلت وارد چارتیکس شویم؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"

در این ویدئو نحوه اضافه کردن میانبر (Shortcut) وبسایت چارتیکس به گوشی موبایل یا تبلت را توضیح داده‌ایم. این روش به شما کمک می‌کند تا بدوم نیاز به تایپ کردن آدرس، به صورت مستقیم وارد وبسایت چارتیکس شوید.


"}}]}
سئوالات متداول

1. چارتیکس چیست؟

چارتیکس یک سرویس تحت وب است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نصب برنامه‌های خاص و انجام تنظیمات پیچیده، از نمودارهای بازار داخلی به راحتی استفاده کنید.

2. آیا در چارتیکس امکان خرید و فروش وجود دارد؟

خیر. چارتیکس صرفا پلتفرمی برای مشاهده نمودارها و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال است و با توجه به غیرقانونی بودن خرید و فروش طلا و ارز در فضای مجازی، هیچگونه خدماتی در زمینه خرید و فروش ارائه نمی‌دهد.

3. آیا میتوان قبل از خرید اشتراک به صورت آزمایشی از سامانه استفاده کرد؟

بله. این امکان وجود دارد. کافیست بعد از ثبت نام، شماره موبایل خود را با استفاده از کد پیامکی که به تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود تایید کنید تا به مدت ۲۴ ساعت امکان استفاده آزمایشی از نمودارها را داشته باشید.

4. تفاوت حساب‌های کاربری دارای دیتا و بدون دیتا در چیست؟

از طریق حساب‌های کاربری بدون دیتا قادر خواهید بود که از نمودارهای آنلاین چارتیکس به صورت تحت وب و در بستر پلتفرم تریدینگ ویو استفاده نمایید. این نوع از حساب‌ها نیاز بسیاری از کاربران پاسخ می‌دهند.
اما برخی از کاربران به ابزارهایی نیاز دارند که ممکن است در پلتفرم تریدینگ ویو موجود نباشد. به عنوان مثال ابزارهای تحلیل زمانی و یا برخی اندیکاتورها. در صورتی که علاوه بر مشاهده نمودارهای آنلاین به صورت تحت وب، نیازمند دیتای نمودارها برای استفاده در نرم افزارهایی نظیر Dynamic Trader و یا Meta Trader هستید، بایستی از حساب‌های کاربری با دیتا استفاده نمایید. بنابراین با خرید این نوع از حساب‌ها، می‌توانید دیتای نمودار را نیز دانلود کرده و در نرم افزارهای فوق استفاده نمایید.

5. تفاوت دو نمودار اونس طلا که در چارتیکس هستند چیست؟

در وبسایت چارتیکس دو نمودار اونس طلای جهانی وجود دارد که یک مورد در بخش نمودارهای بازار داخلی و دیگری در بخش نمودارهای بازار جهانیست.
نمودار اونسی که در بخش بازار داخلیست برای اولین بار توسط چارتیکس در ایران ارائه شده است و به شما نوسانات لحظه‌ای بازار طلای جهانی در تمامی تایم فریم‌ها را به همراه سه قابلیت بسیار عالی ارائه میدهد. این قابلیت‌ها عبارتند از:


۱- امکان ذخیره کردن تحلیل‌ها
در واقع تمامی نمودارهای اونس که در حال حاضر توسط وبسایت‌های ایرانی ارائه می‌شوند یک ویجت (Widget) بسیار محدودی از وبسایت تریدینگ ویو هستند که به شما امکان ذخیره تحلیل‌ها را نمی‌دهند و با هر بار باز و بسته کردن صفحه تمامی تحلیل‌های شما به طور کامل از بین خواهند رفت. اما در نمودار اونس اختصاصی چارتیکس تمامی تحلیل‌های شما ذخیره سازی خواهند شد و آنها را از دست نخواهید داد.


۲- امکان استفاده از تعداد اندیکاتورهای دلخواه
مشکل دیگری که در سایر وبسایت‌های ایرانی ارائه دهنده نمودار اونس وجود دارد این است که به شما امکان استفاده از بیش از ۳ اندیکاتور را نمی‌دهند که این هم یکی دیگر از محدودیت‌های ویجت تریدینگ ویو می‌باشد. حتی جالب است بدانید که وبسایت اصلی تریدینگ ویو نیز در نسخه رایگان محدودیت ۳ اندیکاتور را دارد.
اما در چارتیکس از هر تعداد اندیکاتور می‌توانید روی نمودار اونس استفاده نمایید.


۳- امکان شخصی سازی تنظیمات نمودار
در نمودار اونس اختصاصی چارتیکس می‌توانید تنظیمات نمودار (مانند رنگ بندی و ...) را به دلخواه خود تغییر دهید تا به حالت مناسب دست پیدا کنید.


اما نمودار اونسی که در بخش بازار جهانی قرار دارد، دارای محدودیت‌های ذخیره سازی تحلیل، استفاده از حداکثر ۳ اندیکاتور و عدم شخصی سازی تنظیمات نمودار می‌باشد. البته این نمودار به شکل رایگان در دسترس کاربران چارتیکس قرار دارد و بدون پرداخت هزینه می‌توانند از آن استفاده کنند.

6. در صورتی که بعد از پرداخت، اشتراک حساب فعال نشده بود چکار کنم؟

در این حالت بایستی با پشتیبانی آنلاین سایت ارتباط برقرار کرده و شماره موبایل و چهار رقم آخر شماره کارتی که بوسیله آن پرداخت را انجام داده‌اید ارسال نمایید. همکاران بخش پشتیبانی به سرعت مشکل شما را پیگیری و برطرف خواهند نمود.
توجه داشته باشید که ساعت پاسخگویی بخش پشتیبانی بین ۰۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰ می‌باشد. در صورتی که درخواست شما خارج از این بازه زمانی است، لطفا به تلگرام پشتیبانی چارتیکس به شماره ۰۹۲۲۷۵۴۶۷۸۳ پیام دهید تا در اولین فرصت بررسی‌های لازم انجام شود.

7. چارتیکس را روی چه دستگاه‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

هم روی کامپیوتر و هم روی گوشی‌های موبایل و تبلت امکان استفاده از چارتیکس را خواهید داشت. تنها کافیست یک مرورگر مناسب (گوگل کروم یا فایرفاکس) را روی کامپیوتر، گوشی یا تبلت خود نصب کنید تا بتوانید به راحتی از چارتیکس استفاده نمایید.
به دلیل اینکه چارتیکس مدام در حال بروز شدن با آخرین تکنولوژی‌های وب می‌باشد، بنابراین حتما مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

8. چگونه می‌توانم از چارتیکس استفاده کنم؟

۱- وارد آدرس My.Chartix.ir شوید.
۲- روی لینک ثبت نام کلیک کرده و نام، نام خانوادگی، شماره موبایل (بدون ۰۹ ابتدای آن) و دو بار کلمه عبور خود را بنویسید. توجه داشته باشید که حتما شماره را به صورت صحیح وارد کنید. چرا که برای بازگردانی کلمه عبور به آن احتیاج خواهید داشت.
۳- روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا مراحل به اتمام برسد.
۴- حالا با استفاده از شماره موبایل و کلمه عبورتان وارد حساب کاربری خود شوید.

9. در چارتیکس امکان استفاده از کدام تایم فریم‌ها را خواهیم داشت؟

تمامی تایم فریم‌های متداول (۱، ۵ ، ۱۵ ، ۳۰، ۱ ساعته، ۴ ساعته، روزانه، هفتگی و ماهانه) در اختیار شما قرار دارند.

10. چرا استفاده از چارتیکس رایگان نیست؟

مراحل طراحی، توسعه و نگهداری چارتیکس مسلما برای ما دارای هزینه‌های زیادیست. هزینه‌هایی شامل برنامه نویسی سایت و امکانات آن، گردآوری داده‌های قیمتی بازار از منابع مختلف، تحلیل و پردازش داده‌ها، هزینه‌های مرتبط با میزبانی و سرورهای قدرتمند اختصاصی و … . قطعا بعد از استفاده از چارتیکس و مقایسه آن با سرویس‌های مشابه متوجه مناسب بودن هزینه اشتراک سایت خواهید شد.

11. چرا صفحه ورود به حساب باز نمی‌شود؟

ابتدا اطمینان حاصل کنید که با آخرین نسخه از مرورگر کروم یا فایرفاکس وارد صفحه شده باشید.
در صورتی که فیلترشکن‌تان روشن است، آن را خاموش کنید.
در صورتی که هر دو مورد بالا را انجام دادید اما باز هم صفحه باز نشد، یک در همان صفحه ورود کلیدهای Ctrl و F5 را به صورت همزمان بفشارید و کمی منتظر بمانید.

12. کلمه عبورم را فراموش کرده‌ام. چکاری باید انجام دهم؟

۱- در صفحه ورود روی گزینه "بازیابی کلمه عبور" کلیک کنید.
۲- در صفحه باز شده شماره موبایلی که در هنگام ثبت نام وارد کرده بودید را بنویسید و دکمه تایید را بزنید.
۳- در صفحه جدید کد تاییدی که از طریق پیامک در اختیارتان قرار داده شده است را وارد کرده و دو بار کلمه عبور جدید خود را بنویسید و نهایتا دکمه تایید را بزنید.


همچنین در صورتی که موفق به تغییر کلمه عبور از این روش نشدید، اپراتورهای بخش پشتیبانی چارتیکس از طریق چت آنلاین آماده کمک به شما خواهند بود.

13. آیا برای یادگیری کار کردن با سامانه چارتیکس روشی وجود دارد؟

بله؛ ما یک فیلم آموزشی کامل از سامانه چارتیکس تهیه کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید با کل سامانه و ابزارهای تحلیلی آشنا شوید.

14. نمودار من بروزرسانی نمی‌شود. چکار کنم؟

-- قبل از مطالعه روش‌های حل مشکل، به چند مورد زیر توجه داشته باشید.
۱- در روزهای تعطیل حجم معاملات بسیار پایین است. بنابراین معاملات کمی انجام شده و قیمت نیز به ندرت بروزرسانی می‌شود.
۲- بازار طلا و ارز داخل به مانند بازار جهانی نیست که در هر لحظه و به صورت پیوسته معاملات انجام شوند. ممکن است در بازه‌ای از روز کلا معامله‌ای انجام نشود. بنابراین بروزرسانی نشدن نمودار لزوما به معنای وجود مشکل در چارتیکس نیست.
۳- گاها مشاهده می‌شود که برخی کانال‌های تلگرام صرفا جهت تظاهر به آپدیت بودن کانال‌شان، قیمت را بی دلیل به اندازه ۱۰۰۰ تومان بالا و پایین کرده تا اعضای کانال فکر کنند که واقعا معاملاتی در حال انجام است. وبسایت چارتیکس از معتبرترین تامین کنندگان دیتا به منظور ارائه نمودارهای بازار طلا و ارز استفاده کرده و هر معامله‌ای که در بازار انجام شود قطعا آن را در نمودار قیمت خواهید دید.


-- در ادامه به روش‌های حل مشکل اشاره خواهیم کرد.
۱- در صورتی که فیلترشکن روی دستگاه‌تان روشن است آن را خاموش کرده و یک بار از حساب کاربری خود خارج و مجددا وارد شوید. در بسیاری از مواقع روشن بودن فیلترشکن باعث بروز اختلال در پلتفرم می‌شود.
۲- کلیدهای Ctrl و F5 را به صورت همزمان بفشارید. این کار باعث می‌شود تا چارتیکس مجددا و به صورت کامل از ابتدا بارگزاری شود.
۳- در صورتی که روش‌های بالا مشکل را حل نکردند، بایستی حافظه کش مربوط به چارتیکس را پاکسازی کرده و یک بار آن را Hard Reload کنید.


-- این کار مراحل بسیار ساده‌ای دارد.
۱. با مرورگر کروم وارد حساب کاربری‌تان در چارتیکس شوید.
۲. کلید F12 را بزنید. اکنون یک پنجره در پایین مرورگر باز می‌شود که البته هیچ کاری با آن نداریم.
۳. حالا روی دکمه Refresh در گوشه بالا سمت چپ مرورگر راست کلیک کنید و گزینه Empty Cache and Hard Reload را انتخاب نمایید.



۴- در صورت برطرف نشدن مشکل، از طریق بخش چت آنلاین چارتیکس با ما تماس گرفته و اطلاعات ثبت شده در چارتیکس (ایمیل و کلمه عبور) را برای ما ارسال کنید تا تیم پشتیبانی ما به شما کمک کنند.

15. چگونه مرورگر خود را بروزرسانی کنیم؟

مجهز بودن به آخرین نسخه مرورگرهای وب برای دسترسی بدون مشکل به نمودارها اهمیت بسیار بالایی دارد. دلیل آن هم این است که وبسایت چارتیکس و پلتفرم Trading View با آخرین تکنولوژی‌های روز طراحی و پیاده سازی شده‌اند. بنابراین هم روی موبایل و هم کامپیوتر باید از آخرین نسخه مرورگرها استفاده نمایید.
بروزرسانی مرورگر کروم
ابتدا دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست مرورگر کروم را کلیک کرده و وارد سپس گزینه Help را انتخاب نمایید. در زیر منوی باز شده گزینه About Google Chrome را کلیک کنید.

سپس یک تب جدید باز خواهد شد. در صورتی که یک تیک آبی در قسمت مشخص شده در تصویر زیر وجود داشته باشد به این معناست که مرورگر شما بروز می‌باشد و فعلا نیازی به بروزرسانی جدید ندارد.

در غیر اینصورت کروم به صورت خودکار شروع به دریافت بروزرسانی و نصب آنها می‌کند و سپس یک دکمه با عنوان Relaunch ظاهر خواهد شد. با کلیک روی این دکمه مرورگر شما یک بار بسته و مجددا باز شده و به آخرین نسخه ارتقا خواهد یافت.
بروزرسانی مرورگر فایرفاکس
از منوی سه خط گوشه بالا سمت راست گزینه Help را انتخاب کرده و سپس گزینه About Firefox را کلیک کنید. پنجره‌ای باز خواهد شد که اطلاعاتی در مورد فایرفاکس به شما می‌دهد. در صورتی که با متن Firefox is up to date مواجه شدید بدان معناست که مرورگر شما بروز بوده و در حال حاضر نیازی به بروزرسانی ندارد. در غیر اینصورت فایرفاکس به صورت خودکار موارد لازم برای بروزرسانی را دریافت خواهد کرد. سپس دکمه‌ای با عنوان Restart To Update Firefox ظاهر خواهد شد که با کلیک بر روی آن مرورگر شما به آخرین نسخه ارتقا خواهد یافت.

16. چگونگه عملیات ECHR را در مرورگر کروم انجام دهیم؟

در این ویدئوی کوتاه نحوه انجام عملیات ECHR که برای رفع اختلالات درون مرورگر کاربرد دارد را مشاهده خواهید کرد.
مراحل کار به صورت زیر می‌باشند:
۱- در فضای اطراف پنجره اصلی نمودار راست کلیک کرده و گزینه Inpect (یا Inspect Element) را انتخاب کنید.
۲- روی دکمه Reload مرورگر راست کلیک کرده و گزینه Empty Cache and Hard Refresh را کلیک کنید.


17. خطای ۴۱۹ در هنگام ورود چیست و چگونه برطرف می‌شود؟

این خطا مربوط به باطل شدن Session می‌باشد و به سادگی و با زدن کلیدهای Ctrl و F5 یا یک بار باز و بسته کردن مرورگر برطرف خواهد شد.


18. چگونه ساعت و تاریخ را در ویندوز ۱۰ به صور خودکار تنظیم کنیم؟

۱- روی ساعت ویندوز در گوشه پایینی صفحه رفته و راست کلیک کنید.
۲- گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید.
۳- در پنجره باز شده گزینه Set time automatically را فعال کنید.
۴- در لیست Time Zone گزینه Tehran را انتخاب کنید.
۵- نهایتا دکمه Sync Now را کلیک کنید.


تمامی مراحل بالا را به سادگی در ویدئوی کوتاه زیر می‌توانید مشاهده کنید.


19. چگونه به شکل سریع از طریق گوشی موبایل یا تبلت وارد چارتیکس شویم؟

در این ویدئو نحوه اضافه کردن میانبر (Shortcut) وبسایت چارتیکس به گوشی موبایل یا تبلت را توضیح داده‌ایم. این روش به شما کمک می‌کند تا بدوم نیاز به تایپ کردن آدرس، به صورت مستقیم وارد وبسایت چارتیکس شوید.


پاسخ خود را پیدا نکردید؟

درصورتی که پاسخ سئوال خود را پیدا نکردید میتوانید آن را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم. همچنین با ارسال سئوال خود به ما کمک میکنید تا این صفحه را کامل‌تر کنیم.